onsdag 27 april 2011

day 24 – a song that you want to play at your funeral

Det här har jag tänkt på mycket (faktiskt...) och har också tänkt att det vet jag ju inte förrän då. Men då kan vara imorgon och självklart har jag då ett par sånger och musikstycken på lager som jag skulle känna var "jag". Och som jag tror att min nära också skulle göra.
Jag älskar Humoresque av Dvorak och fastän den är väldans käck så tror jag ändå att den känns som jag. Jag är även otroligt förtjust i I Know That My Redeemer Liveth ur Händels Messias.

Som solosånger vill jag ha Duke Ellingtons Almighty God eller Heaven. Och en väninna till mig sådde fröet till denna som begravningslåt. Varför inte?

Fast när jag tänker närmare på det, tror jag säkert att mina närmsta kommer att förknippa annan musik med mig. Och visst är det här lite spännande; vad tror ni som läser här att ni är förknippade med för musik?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar