torsdag 7 april 2011

day 11 – a song from your favorite band

Jag har många favoritband och jag har framförallt haft olika favoritband i olika perioder av mitt liv och alla dessa band är fortfarande favoriter på sina sätt. Alltså, återigen svårt.
Mitt allra första favoritband var Herreys, men att välja en låt från dem... Hmmm... Kanske inte så representativt för vem jag är och vad jag gillar nu.

Ett av de första banden, bortsett från Beatles, som jag verkligen lyssnade på allt, allt från var The Beautiful South. Den första låten som jag föll handlöst för hos dem var denna.

Jag är fortfarande barnsligt förtjust i deras fyra första skivor. På den fjärde skivan där de tyvärr bytt sångerska, finns en låt som jag alltid gråter till; Prettiest Eyes. Så önskar jag att mitt liv är om sisådär 24 år. Kort sagt.

3 kommentarer:

  1. Så kul att ta del av din musik, det här har jag aldrig hört, men gillar starkt!

    SvaraRadera
  2. Har heller aldrig hört detta.
    Beatles lånade jag alla skivorna av min faster...minns fortfarande hur jag diggade.

    SvaraRadera
  3. annika: Roligt att kunna få ge lite lyssningstips!

    Marika: Ja, Beatles håller ju faktiskt och lär göra det fortfarande även för de egna barnen, inbillar jag mig. Det är något med kompositionerna som är ett sådant hantverk att de liksom de klassiska styckena helt enkelt inte påverkas av trender...

    SvaraRadera