söndag 10 april 2011

I ett

Är inne i en period av jobb upp över mina öron. Avslutade arbetsdagen kvart över sju i kväll och ska på imorgon bitti igen med allt som inte hunnits med, trots att jag tycks jobba hela tiden.

Jag känner mig egentligen inte så trött, mest frustrerad över att vissa delar av jobbet blir halvdant gjorda p g a tidsbrist. Förhoppningsvis märks det inte, men det känns ändå inte bra.

Peppar, peppar är sömnen hos barnen just nu ok. Rubinen kommer in under natten, men märks knappt. Pydd sover oftast igenom - tack och lov - och det innebär faktiskt att vi är någorlunda pigga när vi vaknar.
Och ljuset.
Ljuset är både en välsignelse och aningens svårt att ta in. Jag har liksom inte hunnit ifatt våren mentalt och därför är jag lika förvånad och småirriterad varje gång jag konstaterar att solen inte vill gå ner. Efter påsk tänker jag att jag har tid att förstå att vintern inte är ett faktum längre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar