söndag 17 oktober 2010

Ömsom skratt ömsom gråt

Från Rubinens rum hörs glada barnskratt. Och arga skrik.
Storebror kör just nu både bokstavligt och bildligt med lillasyster.

"Ska du sitta i vagnen?!" kluckar Rubinen och drar undan gåvagnen när Pydd gör en ansats att sätta sig. Pydd grymtar ilsket, men samma sak händer tre sekunder senare. Och igen. Och igen medan storebror skrattar förtjust.

Det har hoppats i sängen och bitits. Skrattats och gråtits hela morgonen.
Åh, så underbart det är att ha syskon! Underbart och jobbigt frustrerande på en och samma gång.

2 kommentarer:

  1. "Åh, så underbart det är att ha syskon! Underbart och jobbigt frustrerande på en och samma gång"

    Bra beskrivning! Man (eller läs: jag) skulle kunna byta ut ordet syskon mot ordet barn också ;-) Underbart och frustrerande. Galet och harmoniskt. Och ack vad snabbt det växlar.

    SvaraRadera
  2. Magda.nu: Växlingen tar ibland nästan död på mig. Jag kan vara på väg hem med ett romantiskt föräldraskimmer omkring mig när jag umgås med de där små skära barnungarna i huvudet, så möts jag av två vidriga små skrikhalsar som slänger och gör sönder allt i sin väg. Då falnar skimret snabbt. Och kommer lika snabbt tillbaka igen när jag ser dem leka fint ihop tio minuter senare. Shit, denna växling alltså.;-)

    SvaraRadera