måndag 4 oktober 2010

Morgonstund har guld i mund

Efter en helintensiv helg (med många guldkorn förvisso) tog vi så oss an måndagsmorgonen. Dags för dagis igen.
Från soffan hördes det ett gnäll strax innan dagisavgången.

Rubinen: Aj, mitt öra.
Jag: Har du ont?
R: Jaaaa!
Jag försöker mig på att trycka på kontrollstället för öroninflammation och tänker att den där febertoppen förra veckan kanske dolde en begynnande inflammation... R skriker och vrider sig.

R: Jag har ett popcorn i örat!

Och mycket riktigt. I hörselgången sitter det ett opoppat popcorn. I min mun otaliga fula ord.

Efter en morgonkarusell utan dess like med flertalet försök att avlägsna kornet, lika många protester från sonens sida, inringning av maken som precis begett sig till jobbet, akutsamtal till vårdcentralen, avgång till dagis med Pydd och jobbet för mig respektive avgång till distriktssköterska med Rubin (tur att vi är två!) kunde så kornet äntligen tas ut och veckolunken inträda. Dock är stressnivån den här veckan på något sätt densamma som förra veckan. Bra start. Not.

4 kommentarer:

  1. OJ, den här måndagsmorgonen kommer du sent att glömma...

    SvaraRadera
  2. Det var ju en lite originell start på veckan...;) Hoppas veckan fortsätter bättre och att du får lite tid för dina egna tankar också!

    Jag har redan börjat bäva lite för hur det ska bli när vi båda jobbar heltid igen, tycker att det är nog med stress och för lite tid nu när jag ändå är mammaledig. Men jag ska inte börja oroa mig för det redan utan istället njuta av all tid jag faktiskt har!

    SvaraRadera
  3. Det går verkligen inte att förutse hur nästa stund ska bli med små barn i närheten! Förstår att det där iiiiinte var roligt när det hände men jag fick mig ett gott igenkännande skratt i alla fall! Hoppas resten av veckan blir bättre. Och du, det var ju bra att det inte var öroninflammation ändå... ;)

    SvaraRadera
  4. Soffy: Jo, det vill jag lova... Rubinen också förhoppningsvis;).

    Ingela: Mmm, lite smått oväntat. Veckan har ni faktiskt fått sig en något lugnare lunk. Skönt.
    Och, ja, njut, njut, njut! Sen är planering A och O, tycker jag. Och att vara "trist" förutseende i det mesta. För ska man lösa saker i stunden blir det ofta irritation och onödig sådan dessutom...

    Anna Fredag: Det var mycket skönt att slippa öroninflammation! Och jag kan faktiskt skratta åt det redan nu;)!

    SvaraRadera