torsdag 7 oktober 2010

Äntligen

Tre dagars ledighet. Efter tolv dagars jobb.
Imorgon är det stängt på dagis och jag hoppas på trendbrott i form av glada och icke-trotsande barn. Tålamodet just nu är på lägsta nivå och tröttheten sitter ut i ögonbrynen. Och mellan trotsattackerna från både Pydd och Rubin, är de världens goaste, kramigaste och mest kärleksfulla ungar. Det är skönt det, eftersom det är lite småprovocerande med en pojke som på pin kiv ställer sig och kissar på sin matta eller sular skor genom hallen och en lillasyster som med full kraft slåss för livet när man försöker klä på henne kläder. Lite smått.

Fast i nästa ögonblick tittar jag på min lilla Rubin som helbegeistrad knäböjer framför en liten hund och strålar med hela ansiktet och älskar att jag får nåden att se världen ur hans perspektiv då och då. Och lillasyster är helt ljuvlig när hon går omkring och fixar med grejor samtidigt som hon nynnar "vi gratulerar lilla bajsi idag". Tur som sagt att de även är världens finaste barn annars hade jag hellre legat under täcket hela dagen imorgon.

4 kommentarer:

  1. hihihi, lilla bajsi...tusan i mig så fina de är de små liven vi fött till denna jord. Hur har du det med sömnen? Går det bättre?
    Jag hoppas du får en finfin helg med dina fina!
    (jag kanske inte borde skriva att mina fina åker till ön i fem dagar och lämnar mig och hunden ensamna....nej, det var dumt. jag skriver inte det;))

    SvaraRadera
  2. De där goa ungarna!
    HOppas det blir mer av fina ögonblick och mindre av trots för er dessa dagar. Och så hoppas jag innerligt att du får en sovmorgon, och kanske tid till en fika i stillsam ensamhet.
    kram!

    SvaraRadera
  3. Soffy: Ja! Underbart!

    fröken blund slår dank: Jag avundas dig å det grövsta! Själv är jag ensam med de två trotsvargarna måndag-onsdag, något som jag ser fram emot med en viss trött bävan. Sömnen är i ett bakslag igen med uppvak från båda tidigt under natten och förflyttning till våra sängar. Men efter bakslag ska väl framfall komma igen?!

    C: Ja, goingarna, och tur är väl det! Har faktiskt fått träningstid och det är så gott som något;)! Kram!

    SvaraRadera