tisdag 26 oktober 2010

Efter-jobbet-klänning

After-work-klänningen, alltså. Modström. Kanske lika mycket väst som klänning och egentligen ska den väl knäppas, om man ska vara petig, för att kunna kallas klänning. Med liten detalj iförd stövlar. Hon var tvungen att springa ut och klä sig i dem när vi började sjunga "Någon gång ska jag...".
Det är ofta så att jag har after-work-kläder när jag tänker efter. Och då menar jag alltså inte after-work ute på lokal, utan hemma efter jobbet. Inte alltid nedklätt, men oftast. Fast nu är det klänningsvecka, så då får det ju bli klänning om jag inte lyckas med det dagtid.

4 kommentarer:

  1. Jättefin klänning! LÅter mysigt med AW hemma sådär.

    SvaraRadera
  2. Frida: Tack! Och, jo det är nog faktiskt lite mysigt det där att svida om. Man kan ju alltid inbilla sig att det är inför den däringa middagen i den stora matsalen med kandelabrar dit man kommer genom att gå nerför en jäääättelång trappa;-)

    SvaraRadera
  3. Ack, Modström har mycket snyggt! Väst eller klänning, snygg var den!

    SvaraRadera
  4. Librarybeth: Tackar! Jag köpte in den för att jag inbillade mig att den funkade som gravidklänning när det begav sig, men den funkar nog faktiskt bättre utan jättemage... Och välkommen hit, förresten!

    SvaraRadera