tisdag 27 april 2010

Många är mycket

Idag var jag inne i studentstaden på det årliga mötet mellan alla kollegor i vårt sydliga område. Det är en viss känsla att titta ut över en folkmassa med människor i olika storlek och av olika sort med kännetecknande klädesplagg på sig och se att vi är så många. Häftigt.

Och varje år tänker jag den där läskiga tanken som jag bara måste tänka varje gång; tänk om en bomb briserar just här och nu och sveper bort oss alla bara så där. Vad skulle hända med alla våra inplanerade aktiviteter framöver?
Så kan jag tänka medan jag dricker mitt kaffe och rättar till min krage.

2 kommentarer:

  1. Det är så coolt. Kraften i samlade människor. Den är helt enastående och oändligt stor. Läskiga tankar motas bäst bort med kaffe så det gjorde du rätt i:D Kramar

    SvaraRadera
  2. Anna ser dej: Ja, kraften är faktiskt en kick att ta med hem (och givetvis måste det ju vara tänkt så, så där i slutet av våren...). Kaffe är universalmedicin; trötthet, frustration och läskiga tankar - som bortblåsta;)! Kramar!

    SvaraRadera