lördag 17 april 2010

2 x dagisbarn

Beskedet kom i tisdags. Pydden har fått plats på Rubinens förskola. Det känns skönt. Jag är lättad, inte minst för att vi nu kan planera vår sommar som hängt något i luften. Och samtidigt; Oj, vad stor hon tydligen blivit, min bebis. Som ju inte är någon bebis längre.

Avdelningen hon börjar på är en 1-5, granne till Rubinens och personalen verkar riktigt bra. Trygga och positiva. De har sett Pydd sedan hon föddes och när vi hämtade Rubinen i torsdags lekte Pydden på gården utan navelsträng i sikte.

De är verkligen väldigt olika, storebror och lillasyster. Det enda jag oroar mig något för är Pydds ohämmade våghalsighet och det kanske inte ens kan sägas vara våghalsighet med tanke på att det är helt oreflekterat. Plötsligt har hon klättrat högst upp och efter en sedvanlig segerdans tar hon bara steget rakt ut. I luften. Och hon är snabb som en vessla. Jag vill inte ens tänka på potentiella akutenvistelser inringda till tjänstemobil under hösten... Men hon kan ju mogna väldigt till 1 juni. Eller hur?!

6 kommentarer:

  1. Det gör hon helt säkert! Hav förtröstan:) eller vad man nu säger...allt gott

    SvaraRadera
  2. men klart hon mognar.
    det är ju huuur långt dit som helst. när ni väl är där, då kommer hon att förstå allt om konsekvenser utav handling plus att balans och koordination kommer att vara till fullo utvecklat. det är luuuugnt. hahahahaha...:)

    tänk inte på det nu.
    jippi att de fick plats på samma dagis.
    jippi.
    bara det!kram!

    SvaraRadera
  3. Grattis till plats på samma dagis.
    Vi har också fått plats till Siri, på Signes dagis, i mitten av augusti.
    De har blivit stora, våra små.

    SvaraRadera
  4. Coolt att hon inte är en bäbis längre, Pydden! Vi har också fått dagisplats, samma som för Sixten. Tack o lov för syskonförtur... Och jo, mognaden kommer nog...så småningom i alla fall... Du får be din chef hjälpa henne lite på traven tills vidare:D Kram

    SvaraRadera
  5. Toril: Jo, jag ska låta bli att oroa mig för mycket och jag kommer ju dessutom vara där under inskolningen så jag kan ju passa på att peka lite försiktigt i rätt riktning när Pydd gör en blixtattack...;) Allt gott till dig med!

    fröken blund slår dank: Men visst; det är ju jäääättelångt dit;). Jag tror att jag är lite ojuste mot personalen och deras förmåga att kunna göra snabbedömningar. Det räcker nog med en blick på Pydd och så vet de vad de har att leka med. Och, ja, jippi för platsen! Kram!

    Yogamamma: Det har ju gått så snabbt. Jag förstår det verkligen inte och hade jag inte känt det i kroppen hade jag inte trott på det heller... Grattis till er också som fått plats till Siri; så skönt!

    Anna ser dej: Jepp, supercoolt och lite snopet på en och samma gång. För jag vet liksom inte riktigt hur det gick till?
    Skönt att ni också fått plats; det verkar onekligen hjälpa, det där med syskon:). Mognaden var plötsligt där över en natt (nåja, inom vissa områden då.) med R, så kanske jag inte ska dra igång för mycket oro redan. En bön om beskydd kan ju aldrig skada, dock... Kram!

    SvaraRadera
  6. Skönt med plats på samma dagis. Syskonförtur is the shit!
    Här har vi ju inga syskon, men hoppas på en plats till Lillan ändå.
    Pydd är nog redo att börja på dagis, frågan är väl om du är redo att släppa henne :)
    Stor kram

    SvaraRadera