söndag 7 mars 2010

Marskänning

Ljuset är tillbaka och livet. Jag känner att jag verkligen lever igen efter en tung vinter.

I många många år var tiden mellan mitten av januari och mitten av mars ett svart och ledsamt, hopplöst, töcken.
Jag känner inte så inombords nu, men den här vintern har varit väldigt tung mot alla sinnen. Efter graviditeter och barnafödande har något hänt i kroppen, något positivt, som gör att det är hanterbart, det där mörkret.
Men mars är inte vila och sol. Sol i vissa doser, visst, men mest synlig genom fönster tyvärr. Mars är extremt intensiv på jobbfronten. Påsken ligger som den gör; varken tidig eller sen, men alltid kommer den med mängder av jobb. Därför har det blivit dåligt med bloggande. Tråkigt nog. Jag ska författa kommentarer. Och ta tag i sömnproblemen. Det ska jag. Vi. Jag ska bara jobba lite till först.

5 kommentarer:

  1. Ja, visst är det skönt att ljuset är tillbaka! Det är så otroligt stor skillnad mot för bara några veckor sedan. Lycka till med alltifrån jobb till sömn! Kram!

    SvaraRadera
  2. Var sak har sin tid! Vi finns här då du har tid och möjlighet att blogga igen!

    SvaraRadera
  3. Ljuset är ljuvligt!
    Glöm inte att andas lite också, och blogga när du hinner, orkar och vill!

    PS Hittade dina kommentarer i ett skräppostfilter jag inte trodde fanns, men nu är de godkända och förhoppningsvis ska det inte strula igen!

    SvaraRadera
  4. ja, äntligen lite ljus... mer välbehövt än någonsin känns det som. hoppas du hinner se lite av det då och då! jobba lugnt.

    SvaraRadera
  5. Anna Fredag: ljuset gör mirakel för själ och mirakel, visst är det så! Tack och kram tillbaka!

    Magda.nu: tack! Faktiskt riktigt skönt att höra!

    mellanbarnet: Bra, visst ska här andas! Nu t o m tränas på lunchen! Antar att du sållade lite och inte släppte igenom alla stalker-kommentarerna;)...

    fru a: ja, jag får verkligen se till att komma ut under dagarna också! Ljuset lockar!

    SvaraRadera