lördag 13 mars 2010

Fjärde natten

Under gårdagen gick genomsnoriga Pydd omkring och höll sig för örat. Mina misstankar handlade förstås om öroninflammation igen, men det blev aldrig riktigt skarpt läge. I natt vaknade hon, grät och ville inte somna om på en timme trots makens idoga ansträngningar. Hon fick ligga hos oss mycket för att jag tänkte på det där örat... och för att maken då var sur som en citron. Givetvis somnade hon om omedelbart och sov som en stock fram till kl 6.

Rubinen vaknade och skrek han också någon halvtimma efter L. Då släpade jag mig in i hans rum med den där förjordade madrassen. Där ville även R sova resten av natten. Så, är vi tillbaka på scratch? Suck.

4 kommentarer:

  1. Jobbigt! Men nya tag då ni är friska igen!

    SvaraRadera
  2. Duktiga ni som orkar ta tag i det över huvud taget! I väntan på bättre tider fortsätter vi lägga Barnet genom att läsa, läsa, läsa och sen ligga bredvid tills hans somnar. Kämpa på! Jag håller tummarna :)

    SvaraRadera
  3. Såg i tidigare inlägg om nattsömnen att ni har problem med läckande blöja.
    Har ni testat en ullbyxa ovanpå blöjan?

    Vi använder vanligtvis tygblöjor nattetid, men även de gånger vi använder pappersblöjor så tar vi på en ullbyxa utanpå, och det läcker aldrig.
    Innan vi började med ull så hade vi ofta läckage och blöta madrasser.

    SvaraRadera
  4. Magda.nu: Jo, så får det nog bli...

    mellanbarnet: Fast ibland tror jag faktiskt de där bättre tiderna kommer utan att man forcerar; det är bara så dubbelt - ena sidan av mig tror det och andra sidan har PANIK för att vi ska ha det så här i ALL EVIGHET...;)Tummar är dock alltid bra!

    Sofie: Det låter som ett bra tips. Ska genast kolla upp! Tack!

    SvaraRadera