torsdag 11 mars 2010

Andra natten

Gårdagens natt startade tidigare än vanligt för trötta föräldrar som masade sig i säng redan halv elva. En kvart senare hojtade Pydd och suckarna var djupa i sovrummet. Det visade sig dock att det var en trist blöja som behövde bytas... Och fröken somnade om utan klydd därefter.
Klockan 3 var det dags igen och då tog det 20 minuters ilskna skrik innan en sur Pydd somnade om. Sen lade sig maken på sin provisoriska plats i köket utanför Pydd-dörren. Och kl 6 vaknade hon och lyftes över till madrassen.
Måste nog ändå säga att det var ok för den andra natten?

Rubbe smög in i vårt sovrum ovanligt sent, kl 4.30, lade sig bredvid mig och somnade om. Vi vaknade kl 7 och jag hade Jättebråttom.

På det hela var det alltså ok, bortsett från de 40 gånger som R vid läggningen tyckte det var superskoj att springa snabbt snabbt snabbt omkring inne i sitt rum och ut genom dörren i famnen på allt surare föräldrar.
Snart är vi redo för tredje ronden.


4 kommentarer:

  1. jag håller tummarna för er. för tredje ronden. det kommer inte alltid att vara såhär. tänk på det. förlåt att jag tjatar om det, men faktiskt...det hjälper ju. och är sant dessutom. magiskt va?
    kram!

    SvaraRadera
  2. fröken blund slår dank: Tack för tummar! Och ja, jag vet, det kommer ju inte alltid att vara så här, men det är rätt surt medan det pågår...;) Kram!

    SvaraRadera
  3. Yeah, det låter som det går framåt. Hurra för er och Pydden! kram

    SvaraRadera
  4. Anna ser dej: Ja, (peppar, peppar) det verkar ju faktiskt så... Vi får väl se var det landar... Kram!

    SvaraRadera