torsdag 14 maj 2009

Förkylning igen (eller fortfarande)

Igår ringde jag vår husläkare eller ska jag säga vår husläkares telefonsvarare. Som vanligt är han inte inne och det visar sig (och det är inte första gången) att nästa telefontid och därmed mottagningsmöjlighet är tisdagen 19 maj. 7.10 den 19:e är det m a o jag som hänger på telefonlåset.
Ok, det är inte akut. Lilla gäddan har varit förkyld sedan hon var 4 veckor med kanske några dagars paus mitt i. Men det är just det. När ska man gå till läkare med ett kanske kroniskt virustillstånd? Tack Gud för snorfridan (än en gång). Nu har jag använt den dagligen i snart 7 veckor. De 79 kronorna i inköp har absolut gjort rätt för sig.

4 kommentarer:

  1. HOppas du får tid på tisdag! Jag tycker det är hög tid att besöka läkaren. Och usch, stackars L (och er som får dras med sjuk (och gnällig) bebis)!
    Kram

    SvaraRadera
  2. C: Ja, det får bli läkarbesök. Det KAN ju inte vara ok at vara snorig i 7 veckor? Inte i den åldern i alla fall. Kram!

    SvaraRadera
  3. Gulp!
    Blev så nyfiken på hur gammal bebisen var att jag letade rätt på din förlossningsberättelse om stjärnor i ring o knivar på lut....AAAAAA!!!
    Har gått i terapi för att förra förlossningen var så jävlig som den kan bli, och min terapeut har matat mig med meningen: andra gången blir det mkt lättare. andra gången blir det mkt lättare...(och jag vet att det inte alltid är så, min bästis gick igenom exakt samma som du beskriver, men hon är ju bara en...nu är ni två...)
    Hahaha, jaja, ut kommer den väl iallafall, och det där vackra, att få mötas första gången, slår ju allt.Tusenfalt.
    så bring me the pain...;)
    Jag hoppas du förstår min ironi. tyckte din berättelse var fin.
    och hemsk.
    Och sen tycker jag skitsynd om er att bebben varit sjuk så länge. Hoppas verkligen att det snart går över.
    kram.

    SvaraRadera
  4. Fröken blund slår dank: Jag tror verkligen att det generellt är så; andra gången blir bättre, lättare och snabbare. Det är ju redan en väg banad s a s. Jag hade väl otur med hjässbjudningen och dessutom kanske ett trångt bäcken. Båda barnen har fått tryckas ut. Ska röntga mig om det blir aktuellt med tankar på ett tredje barn. Och visst kommer de ut så småningom och då är ju smärtan borta på nolltid (även om det där toabesöket efteråt inte är alltför kul;)...)
    Kram!

    SvaraRadera