söndag 10 maj 2009

Folkets park

... låter ganska mossigt men under en förmiddagspromenad idag kunde vi snabbt konstatera att det satsas grymt mycket på småbarnsföräldrarnas plånböcker i år. Karusellerna har aldrig varit fler (eller så har jag inte varit lika uppmärksam tidigare år) och lotterierna lika fullproppade med (fula och) lockande vinster som nu. R var i himmelriket och då var det inte ens öppet än. Vad som däremot var öppet, var Arken - smådjurshägnen - och lekplatsen. Det räckte gott som upplevelseattraktioner. Skönt att ha en sådan veritabel oas för nöjen på 300 meters gångavstånd.

Så här käcka var barnen igår förmiddag:L's mage är påtagligt bättre (efter veckans bajsstund i fredags) och humöret är allt oftare på topp! I natt trodde jag att någon skämtade när jag tittade på klockan vid amningen 4.33 och räknade ut att lilla dottern inte ätit sedan 21.30. Helt otroligt och jag är nästan utsövd! (Ja, det lär bli mängder med nätter som kommer få mig att vilja slita mitt hår av trötthet, men jag ska faktiskt försöka NJUTA idag!)

3 kommentarer:

  1. Yeah! Lycka är en natts sömn, som vi småbarnsföräldrar brukar säga:D

    SvaraRadera
  2. Grattis till en natts sömn!
    Hoppas lilla fröken slutar ha ont i magen snart!

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Anna ser dej: Visst är sömnen priset man vill vinna! Kanske är den så eftertraktad just för att den är så sällsynt...;)

    C: Tack! Magen fungerar allt bättre och kolikanfallen är allt färre. Oerhört skönt! Kram!

    SvaraRadera