onsdag 22 september 2010

"Någon gång ska jag ut och gå...

i mina nya stövlar." Den där sången har förföljt mig sedan jag gick på babysång med Rubinen och blev vackert repriserad även med Pydden under hennes period.

Här hemma springs det runt i vinterskor och gummistövlar om vartannat. Gärna olika slags skor på olika fötter. Gärna någon annans. Gärna utan så mycket annat på. Själv förstår jag inte riktigt fascinationen när man drar fram svettvåta fötter ur lika svettiga stövlar, men det är många jag glömt av barndomens guldkorn.
Jag gillar mina nya skor i alla fall. Så mycket att skavsåren är ett faktum. Skavsår och höst är dock intimt förknippat, så det är väl bara att stå ut.

3 kommentarer:

  1. Den sången träffar mitt i prick i mitt mammahjärta :)

    SvaraRadera
  2. å vad längesen jag var här och verkligen läste på riktigt. du har ju hunnit med så mycket och tänk att ni sovit en hel natt och du har skrattat i berlin och den där sången sen... Jag saknar din blogg. jag saknar dina ord. och jag önskar att tiden blev stor igen.
    Varm kram iallafall. varm kram.

    SvaraRadera
  3. Soffy: Ja, jag blir t o m lite tårögd av den;) Märkligt sånt där!

    fröken blund slår dank: Stora kramar tillbaka till dig!

    SvaraRadera