torsdag 2 september 2010

10, 9, 8, 7...

Snart är maken hemma. Snart är vi fulltaliga igen. Och efter de här dagarna är jag ändå ganska nöjd. Här är resultatet:

1 sjukt barn; I fix.

3 varierat taskiga nätter; I fix. Fast idag är jag nästan lite hög.

3 dagars heltidsjobb; I fix - fast med stödjobb kvällstid.

4 kvällsmatsmål; I fix (också sanning med modifikation - maken gjorde en jätteladdning lasagne innan han åkte som räckte i dagarna två, dag tre blev det Mamma Scan och dag fyra kelda tomatsoppa... Men det är mer än vad jag brukar åstadkomma.)

2 vab-dagar; I fix (genom mina föräldrar då...).

Nu sitter jag här i sällskap av en kopp te och ska jobba lite till med en farligt rosslig hals som måste hålla över helgen. Begravning imorgon. Dop på lördag och filmklubb på söndag. Hej ledighet (nästa fredag-lördag, that is)!

5 kommentarer:

  1. otroligt bra jobbat! heja dig! se till att få en kväll för dig själv nästa vecka när han är hemma? är du värd tycker jag.

    SvaraRadera
  2. Yeay! Go girl, du gör ett fantastiskt jobb och jag nästan svimmar av allt du har klarat av på några ynkans dagar. Du är helt fantastisk! Kramar

    SvaraRadera
  3. fru a: Bokklubben hägrar nästa onsdag - oj, vad jag ska njuta! Och tack för de uppskattande orden! Känns lite gött att veta att det går...

    Anna ser dej: Jag känner ett flow just nu (fast det beror nog på att jag inte sovit ordentligt...;)). Tack, tack, tack för finfina ord; jag sitter här och fånler (och där bidrar nog också påsen Polly här bredvid... Man blir ju lätt uppåt av chokelad. Så är det ju...)! Kramar kramar!

    SvaraRadera
  4. Wow, jag är imponerad! Medalj till dig!

    SvaraRadera
  5. mellanbarnet: Tackar och bockar;)!

    SvaraRadera