tisdag 14 september 2010

Höstkänsla

I närmare två veckor har jag snällt fått hoppa träningen på grund av ett envist halsont. Varje kväll har jag hoppats på att vakna utan illsmärtan i halsen och varje morgon har den likt förbannat givit sig tillkänna. I morse vaknade jag dessutom med ett igenklibbat öga.
Den enda som går förkylningsfri här hemma är maken, som mirakulöst tycks klara sig merparten av gångerna vi insjuknar. Snacka om orättvis fördelning av gener... Eller vad det nu kan tänkas vara.
Fast jag hoppas på att få vila under helgen som kommer. Röstandet är avklarat och allt (nåja) undanjobbat för att riktigt kunna njuta av en långhelg i Berlin med bästa L. Ögondropparna och diverse förkylnings-medikamenter följer dock tryggt med.

2 kommentarer:

  1. Oh! Berin, härligt!
    Hoppas du får en fantastisk helg!
    kram

    SvaraRadera
  2. C: Jajajaja! Berlin, underbart! Och trots förkylning och väninnans skada ska det nog bli så där underbart som jag bara längtar efter. Fast alarmet på 4.00 längtar jag inte efter imorgon... Kram!

    SvaraRadera