torsdag 17 november 2011

Torsdagstankar


Maken har varit hemma och sjuk idag. Det hände senast sommaren 2010.
Varje gång ställer det livet lite på ända och jag tänker dels hur tacksam jag är över hur nötkärnefrisk han allt som oftast är, dels hur knepigt det är att rådda allt med sjukdom närvarande. Oavsett vems. Och jag är också tacksam över att det tenderar vara "vanliga" krämpor - peppar, peppar - på de stora hela.

Sedan någon dag tillbaka har The Mamas & the Papas repertoar klingat i mitt huvud och det är verkligen kärt återseende. 1991 hängde jag på musik-tv-kanaler och där fanns en reklamfilm för C&A Young Collection där de använde "Dream a little dream of me". Då började jag samla allt jag kunde få tag på av Mamas & the Papas och Mama Cass och kunde alla låtar utantill. Alla. Det kan jag faktiskt fortfarande. Och bra är de fortfarande!

2 kommentarer:

  1. Åh jag älskar the Mamas and the Papas. Känns som min ungdoms musik. Må gott nu i sjukdomsröran!

    SvaraRadera
  2. annika: Visst är det peppande musik! Och tack och kram!

    SvaraRadera