söndag 27 november 2011

Gott nytt år!

Den första söndagen i advent innebär också kyrkoårets första dag och i kyrkan ropas det många "Gott nytt år!".
Jag och Rubinen var i grannförsamlingens kyrka idag; den kyrka där jag gick med stor regelbundenhet när jag var kring 20 år och än en gång intresserad av hur kyrkan kunde svara an till det jag bar inombords.
Känns förunderligt fint att bara få vara en i församlingen då och då och lika fint att få göra det tillsammans med sitt barn. Och få sjunga "Gå Sion.." och "Bereden väg för Herran". I eftermiddag bjuder vi traditionsenligt in familjen på nyårsglögg. Även det fint.

4 kommentarer:

  1. Gott nytt år till er också. Känns lite märkligt att säga det när det är 11 plusgrader ute och fortfarande november. :)

    SvaraRadera
  2. Gott Nytt År! Jag visste inte det. Men det är logiskt. Må gott!

    SvaraRadera
  3. facutvivas1: Eller hur?! Lite skum känsla! Kram! ;)

    annika: Kram och ha ett härligt nytt år!

    Marika: :) Kram!

    SvaraRadera