lördag 14 maj 2011

Var är ni nu ljuva drömmar om ett stilfullare liv?

En gång närde jag en dröm om ett stilfullt hem. Personligt, för visso, men med en viss stringens och fyllt av pjäser som både var vackra och passade ihop.
Ibland får man helt enkelt ge upp och inse att stil inte alltid nödvändigtvis är praktiskt och kanske inte heller gör att man blir glad. Inte alltid.
Så här går det när lillasyster väljer duk.


I övrigt har vi haft en bra lördag och jag har t o m hunnit skriva "klart" inför imorgon. Barnen har till råga på allt visat att de gillar sushi och det är ju inte dumt. Det händer grejer i deras utveckling helt klart.

5 kommentarer:

  1. Hjärtan! Underbart. Det stilfulla, stilla orörda det kan du ha sen. Om du skulle vilja :) Och sushi, vilka coola ungar! Ha en superskön helg!

    SvaraRadera
  2. Det kunde ju varit hello Kitty... Bra smak de har! Här beställs en barn-vesuvio när vi vill ha ris-å-fisk.
    Kul med em bra lördag, jag önskar att jag hade kunnat säga det samma! (bara ä
    överdos av storebrorssvartsjuka, inget annat).

    Trevlig söndag!

    SvaraRadera
  3. annika: Jo, så får jag ju tänka;). Hoppas du får en riktigt bra helg du också! Kram!

    mellanbarnet: Det kunde ju vara det. Tur att Åhléns inte fallit helt i det träsket...;). Storebrorssvartsjuka kan vara nog så jobbigt. Hoppas det blir en bättre dag imorgon och att det blir en kväll med återhämtning! (Här har det iofs varit lång gnällsessioner när jag tänker efter, men någonstans lutade det ändå över på bra. Undrar var det hände? Kanske i glaset vin jag drack tidigare;))

    SvaraRadera
  4. Men det har du säkert ändå fast du inte ser det just nu, alltså ett personligt hem med viss stringens... iaf brukar jag säga det till mig själv om jag suckar över inredningstidningarnas blanka sidor. Äh crap. Vem bryr sig. ;)

    SvaraRadera
  5. Librarybeth: Jo, det är nog så ändå och kanske det faktiskt kan passa in med en sådan dära hjärtduk;)...

    SvaraRadera