tisdag 23 augusti 2011

Det grönare gräset

Väldigt sällan - faktiskt så sällan att det slår mig i huvudet när det väl händer - skulle jag vilja vara någon annanstans än där jag för tillfället är. Så mycket tycker jag att jag ändå kan styra över mitt liv.
Fast idag så är jag ensam med barnen och skulle mer än gärna tagit ett besök på den dära festivalen. För nu har jag missat både föreläsning om "Badskumt", Edda Magnason, Movits! och Tingsek. Trist kväll att sitta i soffan, läsa Kunzelmann & Kunzelmann och dricka te istället. Fast vad är väl en bal på slottet?

3 kommentarer:

  1. True. Ibland känner man sig en smula fast man egentligen är nöjd och glad med allt.... å andra sidan är den boken riktigt bra ;)

    SvaraRadera
  2. fast tänk...så himla skönt det är när det är sådär...när det liksom blir lite mysigt att längta bort, istället för att det skulle vara så alltid. Det är lite lycka...sen vore ju inte den där festivalen helt fel såklart. Inte alls. Men du. är du med på klänningvecka? jag var seg i starten, hade annat i huvudet...men nu kör vi! Kram!!

    SvaraRadera
  3. Librarybeth: Jo, den är ju det. Och det var riktigt skönt att hänga där i soffan...

    fröken blund slår dank: Jo, du har helt rätt. Tack för ny vinkel! Och, jo, jag tänkte ju klänningsvecka, men sedan kom det liksom inte med på bild idag när jag till slut kunde ta på mig en. (I måndags och tisdags var det kjol...) Men jag gör ett försök imorgon! Och kanske fler temaveckor därefter? Kram!

    SvaraRadera