lördag 3 december 2011

Lördagsstress

Dagen idag startade med att maken åkte iväg för att hämta hyrt släp för att vi äntligen börjat komma igång med rensning inför flytten. I samma veva kom mina föräldrar för att passa Pydd medan jag tog Rubinen till jourvårdcentralen. Jag hämtade honom igår vid lunch med feber och ont i halsen på dagis och idag blev det alltså en härlig utflykt till den helgöppna vårdinrättningen. Det gick dock rätt snabbt eftersom vi kan tricken nuförtiden (Kom innan det öppnar och ta nummerlapp. Vi fick nummer 2.)
Efter den konstaterade andra halsflussen på mindre än en månad, drog vi oss hem och jag stack för att slutföra jobbet jag inte hann igår, medan maken hanterade vilda ungar och började packa lådor.
Sedan åkte vi och besiktigade vårt hus medan barnen var hos mina föräldrar och på tillbakavägen handlade vi inför veckan.
Vid den sena middagen kräktes Rubinen ned matbordet och golvet och jag höll på att kräkas minst tio gånger medan jag försökte torka upp det.
Nu är barnen i säng och jag har precis skrivit klart predikan.

Imorgon har jag en tolvtimmarsdag. Hej hopp helgen och vilomöjligheterna där!

Men Rubinen var mycket duktig på vårdcentralen och huset var riktigt fint det med. Och jag har dessutom hunnit sortera tvätt från i går och tänka fler än tre tankar, så det kanske ändå var en bra lördag. Trots allt.

3 kommentarer:

  1. Fast du låter glad i alla fall.
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Åh vännen, nu räcker det väl? Du är strong, det vet du va?! Kramar

    SvaraRadera
  3. Oj packa m kidsen omkring sig - en utmaning! Det här måste vara en tid m mkt arbete för dig... Hoppas du hinner m att känna arbglädje trots allt som snurrar!

    SvaraRadera