söndag 11 december 2011

Decemberblues

Lite mycket av olika saker just nu så här mitt i december med flyttkartonger överallt, massvis att göra på jobbet och i de båda boenden och två stycken barn som känner av den lite lätt oroliga omgivningen och hanterar det med extremt utåtagerande beteende. Trots. Och hyss. Hela tiden.

Jag har drabbats av ett lätt tungsinne dessutom. Ingen bra kompott, men inte helt oförutsägbar heller.

Barnens farfar har varit här och dragit ett enormt lass både bokstavligen och bildligen i huset och det har varit till verkligt stor hjälp.

Fast det är nog så att jag inte är så bra på det där med förändringar, som jag konstaterat tidigare. Det blir deppighet av det. Hela vägen ut. I januari är det nog bättre; det förutsätter jag. Tills dess dricker jag te i soffan, hanterar en trötthet som andas december och försöker rulla hjulen lite extra. Glad tredje söndag i advent till er!

6 kommentarer:

  1. Ja usch vad förändringar är jobbiga, håller helt med! Stress, ont i magen och snurr i huvudet. Ska vi flytta, ska jag byta jobb, ska vi byta dagis, eller ska allt bara få vara som förut? Lugn och ro - även för magen. Fast förändringar brukar ju ofta kunna vara bra också, sedan när allt lagt sig.

    Te i soffan låter bra!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Inte så konstigt att du känner så. Det är bra tungt nu, december är ju en både-och månad. Det är mys/högtid men samtidigt så väldigt mkt att göra o hinna med. Jag har svårt att vara i nuet... men du ska se att ert nya bo - det kommer bli bra! Det blir en spännande förändring, det är bara det där trööööket med flytt/städ/packa upp som ska tuggas igenom. Håll ut! Och unna dig en kopp te till! ;)

    SvaraRadera
  3. vet du K? jag förstår att du fått decemberdeppen. om man läser ditt lördagsinlägg så förstår man det alla gånger. det där är nog nåt som inte ens skulle hålla Julideppen borta...stackare. Drick te, vila små små korta stunder åt gången (jaja, givetvis långa OM du hinner)andas långt o djupt och fortsätt. du är snart igenom, och jo, när flytten är klar och helgerna är över, då kommer det att kännas annorlunda. Kram till dig.

    SvaraRadera
  4. Det är konstigt det där med förändringar, man vill ha dem men är ibland ändå motsträvig när de ska sjösättas. Jag tänker på dig och hoppas att tungsinnet ger vika och att stjärnorna glittrar och skickar glädje in i ditt hjärta!

    SvaraRadera
  5. December. Känner igen mig, även om jag som tur var inte är på väg att flytta någonstans just nu. Julen är ju så underbart underbar och ändå, alldeles för mycket och alldeles för mörkt. Ännu ingen snö som lyser upp. Men ska bli spännande att höra mer om flytten, sen. Kram

    SvaraRadera
  6. Fina ni!
    mellanbarnet: Visst är det så, förändringar är ju oftast bra när allt lagt sig. Det är ju bara den där tiden fram tills det hänt... Men te och soffhäng mellan packräderna hjälper. Och glögg och godis också...;) Kram!

    Librarybeth: Jaa, december är så otroligt mycket både- och. Jag står och pratar om dess fantastiskhet hela tiden och jag håller ju med om det, men just denna december kunde vara lite mer.. lagom... Glada tillrop hjälper i alla fall! Tack!

    fröken blund slår dank: Och du då, med hela din situation!? Lunginflammation!? Min Gud, alltså... December är lite mycket i år, eller hur? Kramar till dig, du fina!

    annika: Jo, precis. Det är ju så. Man längtar efter att saker ska hända och när de händer, ja... Tack för dina goda goa ord och kramar till dig!

    Kajsa: Ännu ingen snö här heller och kanske just nu bra med allt flyttstök och alla bilrundor mellan hus och lägenhet. Jag ska rapportera mycket mer när jobbet lugnar ner sig! Kramar!

    SvaraRadera