tisdag 13 december 2011

Idag känns det så här


Idag är jag är här i en av de låtar av Simon & Garfunkel som jag mest kommer tillbaka till.

Och vi har firat Lucia på dagis med dyblöta barn; ett som var stjärngosse och en som inte fick vara med för att småbarnsavdelningarna inte går Luciatåg. Fast hon gick förra året. Jag orkar inte ens bli upprörd. Hon fick sitta på min axlar i regnet istället.


Jag har visat kyrkan för ett-åringar och nio-åringar idag. I två separata stunder såklart. Så underbart roligt. Älska december för det.

3 kommentarer:

  1. Så otroligt okänsligt att inte organisera ett litet lussetåg för små barn. Vi gör det på Svenska kyrkan i Rom och det blir bara så underbart. De små uppskattar denna fest mycket mera än vad mina "stora" klumpar gör.
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Nu blev jag arg. Faktiskt. Man gör inte så! Jädrans dumheter. Men ska inte strö salt i dina sår utan bara skicka en famn full av kraft och kramar!

    SvaraRadera
  3. Marika: Ja, visst är det. Det känns som att det blivit stopp någonstans i maskineriet och ingen tycks ha ta tagit fullt ansvar. Tråkigt att de halvsmå kommit i kläm sådär. Kramar!

    annika: Nej, visst gör man inte? Tror att jag är för matt just nu för att riktigt kunna ryta till, men det är verkligen sablar så dumt. Tack för kramarna! Det behövs! Jag skickar tillbaka några också förstås!:)

    SvaraRadera