lördag 17 september 2011

Och idag


...känner jag mig grå.
Grå som himlen, grå som datorn (fast utan silverblänket), grå som rök och dimma, grå som smutsigt vatten.
Vet inte riktigt hur jag ska få ihop mig till offentlig person med det förkylningsläge jag befinner mig i just nu, komplett med plitor i hela ansiktet, hosta och andfåddhet så fort jag går uppför några trappsteg. Vi kör nog ingen långbänk ikväll, trots att bröllop är bästa festerna.
Jag har i alla fall en ny prästklänning som ska på. Det är ju alltid något.

4 kommentarer:

  1. Nu har jag läst ikapp här hos dig K! Pjuh, vilka dagar - jag hoppas nu att du kurerar dig å det snaraste så att du och din make får njuta av dagar i Madrid!!! Baske mig det är ni värda!!!! Njut av att vara tillsammans, era kids kommer ha det gott med någon annan har jag förstått. Det blir bra.

    SvaraRadera
  2. Ny prästklänning, va fint! Trots att du känner dig grå tror jag att du var jättefin. Och att du fått vila. Kramar

    SvaraRadera
  3. men grått är flott :) kram!

    SvaraRadera
  4. Librarybeth: Det blev bra! Och nu är nästa intensiva jobbperiod över. Pust...

    annika: Kram!

    fru a: Jo, fast inte i ansiktet...;) Kram!

    SvaraRadera