tisdag 10 januari 2012

Förändringarnas år

Genom kikarsiktet ser 2012 verkligen ut att bli ett förändringarnas år. Och jag som är ganska obekväm med förändringar - i alla fall sådana som jag inte helt kan styra - ser fram emot året med en viss bävan.
Jag har inte gjort någon årskrönika och kanske hänger det samman med att året inte varit så roligt egentligen. Arbetsmässigt har det gått i samma gamla hjulspår och det har nog på ett sätt varit skönt; jag har helt enkelt inte känt mig tillräckligt kreativ för något annat. Just nu står det och väger, för det har precis blivit klart att min chef fått ett annat jobb. Det återstår ju att se på lite sikt var vi landar och tills dess kommer vi köra med ett decimerat arbetslag, vilket onekligen kommer påverka en del. Men grundkänslan är bra och det är roligt att det händer något där man faktiskt är med i processen att någorlunda påverka.

Men mellanårskänsla har det varit även i allt annat. Humör, ork, tålamod, prestation och så vidare. Och det är verkligen något jag hoppas på ska bli annorlunda under 2012. Förändringarnas kommer definitivt att hjälpa till i alla fall.

2 kommentarer:

  1. Onekligen ett förändringarnas år! Så spännande det ska bli att höra om allt. Vet du K, jag tror det är dags för det. Jag tror att det kommer bli spännande och jobbigt och härligt och energigivande och krävande. Ditt nya år! Kram

    SvaraRadera
  2. 2012 börjar ju med ny bostad - det är spännande! Om det också rör på sig på jobbfronten kan ju detta år innebära en massa nytt! Och vår kommer snart - härligt!

    SvaraRadera