tisdag 24 februari 2009

Bokrea

Behöver kanske inte nämna det, men när jag för en vecka sedan plockade upp en del av katalogerna över bokrean, kändes det inte så troligt att jag skulle kunna gå dit på öppningsdagen.
Inget ont som inte har något gott med sig, m a o.

Efter dagens dagislämning - för övrigt den fjärde i rad utan gråt och ledsamheter - drog jag min haltande kropp till Åhléns och lyckades faktiskt få tag på en hel del av det jag hade spanat in. Givetvis var jag tvungen att komplettera sonens barbapappa-bibliotek med ytterligare två titlar. De allra nyaste är så fruktansvärt fult och slarvigt tecknade så de stod jag över. Hittade också en fin abc-bok tecknad av Mati Lepp och eftersom sonen både räknar till 20 (helt spontant och korrekt både på svenska och danska...) samt känner igen stora delar av alfabetet så känns det inte helt pretto trots att han kanske ännu inte har åldern inne helt och hållet.

I övrigt blev det kokböcker. Som vanligt kanske jag ska tillägga. Eftersom jag föredrar pocketböcker framför inbundna - åtminstone vid läsning och det är i mina ögon det primära - så "lönar" det sig inte att köpa skönlitteratur på bokrean. Några gånger om året gör jag en adlibris-raid och köper pocketböcker en masse för 40 kr/st istället.
Men bör också tillägga att köket inte är min domän, så kokböckerna hamnar i makens vård...

2 kommentarer:

  1. Bra tips! Ska absolut dra mig dit nu på min övertid. Har all tid i världen, tycks det som.

    SvaraRadera