tisdag 6 mars 2012

En ögonblicksbild från en sjukstuga




Känslan av att inte kunna andas med näsan alls är nästan klaustrofobisk. När jag läste i FASS om att man bör kontakta giftcentralen om man överdoserar otrivin, kände jag mig lätt matt. I natt kl 2 när jag hostade loss lungorna kändes alternativet att INTE ta en dos otrivin till som att injicera en giftspruta...
Förhoppningsvis kan jag konstatera feberfrihet imorgon och bestämma då hur jag gör med begravningar, förberedelser för helgen och annat smått och gott...

5 kommentarer:

  1. Jag veeeeet. Igår natt låg jag och försökte somna med fullständig nästäppa. Det går ju inte. Och när klockan närmade sig 02.15 höll jag på att bli galen. Upp och rota genom medicinskåpen och fann min skatt! Puh.

    Jag urskuldar mig att så länge jag bara kör med barnvarianten 2-10 år så är det okej att överdosera. Lite ändå. Suck.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lena: det var ju en idé! Så ska jag göra... Krya på dig!

      Radera
  2. vad tjatigt det ÄR! krya på dig. och grattis till graviditeten!

    SvaraRadera
  3. kära K, hur har du det?
    har du dragit på dig lunginflammaton månne, det låter nästan så? jag är hemma o vabbar o är sjuk samtidigt, det gäller att vara effektiv, ohu...hoppas att du mår bättre, och att solen skiner lite extra på dig!
    varm kram

    SvaraRadera
  4. Så segt! Hoppas du har kryat på dig nu!!

    SvaraRadera